www.dokhtarane aseman@loxblog.com
ترویج حجاب 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان www.dokhtarane aseman@loxblog.com و آدرس dokhtaraneaseman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





برخی از مخالفان حجاب و به خصوص اجباری بودن آن، واجب نبودن حجاب بر کنیز را گواهی بر این نکته می‌گیرند که هدف از فرمان حجاب رعایت امنیت جنسی جامعه نبوده، چرا که کنیزان نیز، حتی گاهی بیش از زنان آزاد عرب، دارای جذابیت جنسی بودند.

گروه دیگری از مخالفان حجاب که به کارکرد جنسیتی آن معتقدند، ادعا می‌کنند که «حجاب زنان را تبدیل به یک شئ»و بلکه یک «شی جنسی» می‌کند. آنان در بهترین حالت حجاب را یک پارادوکس می‌دانند که «حتی اگر هدف از حجاب حفاظت از زنان تعریف شده باشد، قانون شرعی شیعیان به نام متعه همان حفاظت را براحتی از سر راه بر می‌دارد... چرا که ازدواجی ۱۰ دقیقه‌ای با فاحشگی هیچ تفاوتی ندارد.» و در بدترین حالت حجاب را ابزاری برای سرکوب زنان میدانند از دید آنان

« حجاب صرفا زن را نوعی وسیلهٔ هیجان‌آور معرفی می‌کند، و مرد را موجودی می‌داند که ذاتا توانایی کنترل شهوات خویش را ندارد، و لذا از احساس وظیفه نسبت به کنترل شهوت خود معافش می‌کند. در واقع زنان باید جور ناتوانی کنترل شهوت مردان را بکِشند، و لذا حجاب قانونی از جانب مردان برای مردان است.  »

به گفته مخالفان حجاب: از دیدگاه فلسفهٔ حجاب، زن سرچشمهٔ تهییج شهوت‌های جنسی مردان است چراکه اسلام تمام یا اکثر بدن زن را عورت می‌داند، و لذا باید پوشیده شود.

مخالفین حجاب اذعان می‌دارند که حجاب حتی در برخی مواقع می‌تواند باعث افزایش تنش‌های جنسی شود چنانکه در سینمای هند از حجاب بعنوان نوعی وسیله برای تهییج جنس مخالف استفاده می‌شود.

انواع حجاب در جوامع امروز

در قرون گذشته، در جامعه عرب از روبنده(=نقاب) استفاده می‌شده‌است و در جامعه ایرانی از چادر و چارقد استفاده می‌شده‌است. طبق یکی از نظرات، استفاده از چادر در میان ایرانیان به دوران پیش از اسلام و به زمان اشکانیان و پس از آن ساسانیان باز می‌گردد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:29 ] [ کوثر جعفری ]

 

انچه در همه پدر و مادر ها مشترک است ، این است که مذهب را طوری تعریف می کنند که انگار شیپور را از طرف دیگرش باد می کنند!  توصیه هایی که به نسل جوان می کنند اینطوری است:

درست مثل این است که طبیبی – یه به هر حال ادمی – دائم به کسی که لبش زخم شده یا صورتش جوش زده بگوید که << جوش نزن >> و << زخم نشو >> . و بعد هم بگوید که به طور مثال << زخم شدن دهن فلان بدی را دارد ; جوش صورت فلان قدر بد است !

این اگر چه درست است – اصولا چه تاثیری دارد؟چه می خواهد بشنود و چه نتیجه ای می خواهد بگیرد؟ به جای این صحبت ها باید فهمید چه عواملی باعث شده که این جوشها در زندگی روحی این بچه و این نسل به وجود امده ; ان ریشه ها را باید یافت.

تجربه نشان می دهد که به عنوان اینکه دین فلان چیز را می گوید ، نمی شود را بر زن تحمیل کرد ، و عبادت را بر پسر تحمیل کرد ، مگر اینکه یک اگاهی انسانی پیدا کند و اینها نماینده یک طرز فکر باشد.

ایا در عوام ما به عنوان یک طرز تفکر خاص است؟ نه ، طرز تفکر خاص نیست ، بلکه به عنوان یک تیپ خاص است ، که در ان مومن دارد ، فاسق دارد ، بداندیش دارد ، خوش اندیش دارد ، خلاصه همه جور ادمی دارد! البته حجاب غیر از چادر است . چادر فرم است.

اصل قضیه این دختری که الان می خواهد پوشش را انتخاب کند ، انگیزه اش چیست؟

معمولا انگیزه این است که << مادرم همینطور بوده ،خاله ام همین طور بوده ، محیطمان همین طور است. >>این یک لباس سنتی است ; نشانه عقب مانده در حال است.جلویش را هم نمی توان گرفت ; بخواهی ده سال دیگر ادامه بدهی ، بعد از سال یازدهم تمام می شود.رشد و تکاملش به سمت ریختن این حجاب است ، یعنی تکامل جامعه به سمت ترک ان سمبل های سنتی املی.

بنابراین شما طرز فکر بچه ها را عوض کنید ، انها خودشان پوشش را انتخاب خواهند کرد;  شما نمی توانید مدلش را بدوزید و تنش کنید!او خودش انتخاب می کند.شما رابطه عاشقانه بین او و این عالم بر قرار کنید ; او خودش به نماز می ایستد.هی به زور بیدارش نکنید!

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:24 ] [ کوثر جعفری ]

حجاب؛ خاموش کننده عطش غرایز


بعضی می‌ گویند حجاب مایه عقب ‌افتادگی است و مربوط به دوران ‌های گذشته و انسان ‌های بدوی می ‌باشد، بعضی دیگر برای معلوم شدن میزان اعتبار پذیرش حجاب می ‌گویند بهتر است آن را به رفراندوم بگذاریم.

کلمه «حجاب» در زبان عربى، هم به معنای پوشیدن است و هم به معنی پرده و حجاب و بیش‌تر به معنای دوم به کار می ‌رود. شاید بتوان گفت که بر حسب اصل لغت هر پوششی حجاب نیست، آن هنگام پوششی حجاب نامیده می‌شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد در اصطلاح فقها کلمه «ستر» که به معنی پوشش است، به کار می ‌رود.




پوشش در ایران پدیده نوظهوری نیست. لباس ایرانیان باستان یکی از نشانه های عظمت و شکوه تمدن آن ها بوده است و به گفته مورخان زنان در ایران نیز جامه هایی بس باشکوه داشتند. درگذر سالیان دراز و پس از ظهور اسلام، ایرانیان دین اسلام را از جان و دل پذیرفتند و به دستورات آن گردن نهادند و پس از سایه گستر شدن دین اسلام بر زندگی ایرانیان، هر چیز معنای دیگری یافت و پوشش نیز همانند دیگر جنبه های زندگی آنان متاثر از دستورات اسلامی شد. احکام اسلامی که همانند شیره ای گوارا در کام ایرانیان ریخته شده بود، با ظهور و سقوط حکومت های خودکامه در کشور و استبداد حاکمان زورگو، نه تنها ذوب نشد بلکه در صدر فهرست زندگی ایرانیان جاخوش کرد.

به این ترتیب زنان باتکیه بر ارزش های وام گرفته از شریعت و به پشتوانه ارزش های اسلامی بر حضور خود در اجتماع اصرار ورزیدند. تقاضای آنان و نیاز جامعه به وجود زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی راه توسعه اسلامی و انسانی ایران را هموارتر کرد و روز به روز آثار مثبت حضور آنان در جامعه بیشتر هویدا شد.زنان ایرانی که نجابت، قداست، پاکدامنی و حجاب را از نیاکان خود به نیکی وام گرفته اند، در سال های حضور خود در جامعه با پشت سر گذاشتن بسیاری از محدودیت ها و تنگناها توانستند به مرزهای دست نیافتنی برسند و دوشادوش مردان در توسعه و پیشرفت ایران آباد و آزاد بکوشند.

 

 

با این پشتوانه اسلامی- ایرانی گمان می رفت که مسائل زنان در بسیاری از حوزه های اجتماعی و فرهنگی حل شده باشد. اما به اذعان بسیاری از کارشناسان هنوز مسئله پوشش، یکی از مسائل بزرگ جامعه ما محسوب می شود و بدحجابی معضلی است که نه فقط جامعه زنان بلکه کل جامعه و حتی جامعه مردان را نیز به خود مشغول کرده است و آسیب های ناشی از پوشش نامناسب، گریبانگیر این قشر از جامعه نیز شده است. در این باره با دکتر شکوفه گل خو رئیس پژوهشکده زنان به گفت وگو پرداختیم. وی درباره پوشش گفت:

در دوران امپراتوری عظیم روم و ایران پوشش وجود داشته است و طبق آثاری که هم اکنون در موزه های مختلف از جمله موزه سوریه وجود دارد، مشاهده می شود که زنان خاندان سلطنتی حریری را به عنوان پوشش روی سر قرار می داده اند که تشخص و اعتباری خاص به آن ها می بخشیده است. آن ها به دلیل حرمتی که داشته اند پوشش متفاوتی از مردان به کار می بردند. هم چنین در ادیان مختلف پوشش مردان و زنان متفاوت بوده است. به این ترتیب مشخص می شود پوشش برای حرمت گذاردن به زن و قداست بخشیدن به او ریشه در تاریخ دارد و مختص دین اسلام نیست. البته حد و مرز پوشش برای زن نخستین بار در اسلام ارائه شد و در آیه های 30 و 31 سوره نور دقیقا این موضوع مشخص شده است.


**********************************************

مردان به دلیل فیزیولوژی بدن از نگاه بیشتر تحریک می شوند و به همین دلیل زنان باید بیشتر خود را بپوشانند و از آن طرف به مردان توصیه می شود مراقب نگاه خود باشند.

**********************************

نکته ظریف این جاست که اسلام با قراردادن حدومرز پوشش زن، در واقع اجازه ورود او را به جامعه صادر کرده است. قرآن همواره خطاب به جامعه مسلمانان از کلمه «مومنین» و «مومنات» استفاده می کند که این نشان می دهد که زن پابه پای مرد در جامعه حضور دارد اما با توجه به حدومرزی که برای او تعیین شده است. از سوی دیگر روح تمام دستورات دینی، یکی است و همگی براساس فطرت انسان ارائه شده است. طبق این تعریف پوشش فقط برای اعتلای شخصیت زن و مرد ارائه شده است. هم چنان که به مردان هم توصیه شده است که چطور لباس بپوشند یا نگاه خود را فرو ببندند. قوانین اسلامی جز برای سلامت روانی و اجتماعی مردم وضع نشده است.دکتر گل خو درباره علت تفاوت پوشش مردان و زنان گفت:

************************************

 این تفاوت منبعث از ساختار فیزیولوژیک زن و مرد است. از آن جا که فیزیولوژیک زن و مرد با هم متفاوت است پوشش آن ها هم متفاوت است. شما نمی توانید برای دوجنس متفاوت یک نسخه بدهید.

**********************************

.

مردان به دلیل فیزیولوژی بدن از نگاه بیشتر تحریک می شوند و به همین دلیل زنان باید بیشتر خود را بپوشانند و از آن طرف به مردان توصیه می شود مراقب نگاه خود باشند. این تفاوت نشان می دهد ساختار جسمی آن ها تا چه حد متفاوت است و رفتارها و پوشش آن ها هم در اجتماع باید از این امر تبعیت کند. در واقع این دستورات ضامن سلامت اجتماعی است. به گفته وی اصل فلسفه پوشش بر این مبنا قرار می گیرد و مسائلی نظیر مد اسلامی و رنگ پوشش و غیره فرع قضیه است. اگر اصل این نظریه و صورت منطقی به جوانان تفهیم شود، بسیاری از مسائل حل می شود

 

******************************************.

نبودن حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرت‌ های بی‌ بند و بار، هیجان ها و‌ ‌التهاب ‌های جنسی را فزونی می ‌بخشد و تقاضای جنسی را به صورت یک عطش روحی و یک خواست اشباع ناشدنی در می ‌آورد. غریزه جنسی مانند برخی صفات دیگر روحی غریزه ‌ای نیرومند، عمیق و دریا صفت است که هر چه بیشتر اطاعت شود، سرکش ‌تر می ‌شود.

 

********************************************

 

اصول منطقی پوشش در صورت جاافتادن در جامعه نیاز به مداخله و مباحثه و غیره ندارد و درست مثل این است که بخواهیم درباره «بد بودن دزدی» سمینار بگذاریم! در تمام جوامع، حد و حدود حقوق اجتماعی دیگران قابل تعرض نیست و در جامعه اسلامی نیز یک خانم با پوشش نامناسب، آرامش روحی و روانی برادران دینی خود را بر هم می زند و این تعرض به حقوق اجتماعی آن هاست. در همین حال برخی خانم ها ادعا می کنند حقوق اجتماعی آن ها نادیده گرفته می شود، درحالی که این حقوق اجتماعی آقایان است که توسط خانم های بدپوشش مورد تعرض قرار می گیرد. به گفته وی خانمی که با هر پوششی در جامعه حاضر می شود فقط به خودش فکر می کند و جوان دیگری را دچار تضاد روحی، روانی می کند و آرامش فکری و روحی او را برهم می زند.همان طور که وقتی در یک کتابخانه آرامش حاکم بر محیط را برهم می زند و دیگران برای خود حق اعتراض قائل می شوند، در صحنه اجتماع نیز باید نسبت به برهم زنندگان آرامش روانی و فکری جامعه که زنان بدپوشش هستند، اعتراض صورت بگیرد.

 

نبودن حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرت‌ های بی‌ بند و بار، هیجان ها و‌ ‌التهاب ‌های جنسی را فزونی می ‌بخشد و تقاضای جنسی را به صورت یک عطش روحی و یک خواست اشباع ناشدنی در می ‌آورد. غریزه جنسی مانند برخی صفات دیگر روحی غریزه ‌ای نیرومند، عمیق و دریا صفت است که هر چه بیشتر اطاعت شود، سرکش ‌تر می‌شود. اسلام به قدرت شگرف این غریزه سرکش توجه کامل دارد. روایات زیادی درباره خطرناک بودن «نگاه»، «خلوت با نا محرم» و «غریزه جنسی» در روابط زن و مرد، تدابیری مانند احکام نگاه کردن، پوشش و حرمت نکاح اندیشیده است.

 

علاوه بر این بی‌حجابی و روابط آزاد جنسى، موجب فرسایش و کاهش نیروی کل اجتماع است. حجاب اسلامی نیروی مرد و زن را هدایت و بیمه می‌کند و هر کدام در امور مربوط به خود نهایت بازدهی را خواهند داشت، بدون این که این همه هزینه و نیرو و وقت از دو طرف ضایع شود. اسلام با اصل بیرون رفتن زن از خانه و تحصیل و فعالیت اجتماعى، سیاسی و اقتصادی زن مخالف نیست، حتی بر مواردی همچون علم‌آموزی زنان سفارش می‌کند، اما همه این امور باید در چارچوب دستورات و معیارهای اسلامی باشد.

 

این‌جاست که در صورت تعارض بین برخی فعالیت ‌ها در بیرون منزل با اغراض و تکالیف دینی مثل همسردارى، تربیت کودکان و آلوده نکردن محیط و ترک گناه در هر شکلى، باید بر رعایت احکام و اهداف الهی پافشاری کرد. متأسفانه در بسیاری از موارد حضور افراطی و حساب نشده زنان در دانشگاه، اداره، کارخانه و جامعه، تبعات سوئی را به دنبال داشته و دارد.

آنچه مانع تحرک جامعه و فعالیت های سازنده در ابعاد مختلف اجتماعی می‌شود، ستر زنان نیست، بلکه مانع حقیقى، پوشش نامناسب، اندام نیمه عریان، آرایش کردن، جلب جنس مخالف، گفت‌و‌گو و خندیدن و اختلاط در محیط کار، درس و بازار است.

hejabpix.blogfa.com


پوستر حجاب

hejabpix.blogfa.com

خواهرم: از بی‏حجابی است اگر عمر گل کم است. نهفته باش و همیشه گل‏ باش .(شهید حمید رضا نظام)

 

حجاب از دیدگاه روانشناسی رنگ ها

بیائید برای استقبال از تنها معصوم باقیمانده عالم خود را آماده کنیم.

 

خواهرم!سرخی خونم را نزد سیاهی چادرت به امانت میگذارم.پس امانت دار خوبی باش

حجاب

hejab

حجاب یعنی نه گفتن به همه نامحرمان و ظاهر بینان

hejabpix.blogfa.com

حجاب یعنی نه گفتن به همه نامحرمان و ظاهر بینان

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 
رزمندگان
این عکس را باید یکی از اسناد منحصربه فرد در پرونده تاریخی و پرفراز و نشیب مبارزات فرزندان انقلاب اسلامی و مجاهدان فعال در دفاع مقدس با پدیده مفاسد اجتماعی به شمار آورد.

تصویر زیر مربوط به امضای طومار توسط رزمندگان اسلام علیه «لاابالی گری و بی حجابی در پشت جبهه ها» می باشد. از شواهد عکس بر می آید که متعلق به بچه های لشکر حضرت رسول باشد. مخاطب طومار مشخص نیست اما طبیعتاً باید فرمانده «کمیته های انقلاب اسلامی» باشد که در آن سال ها وظیفه مبارزه با منکرات را بر عهده داشت. زمان ثبت عکس نیز بین سال  1364 تا 1365 می باشد.

 این تصویر را باید یکی از اسناد منحصربه فرد در پرونده تاریخی و پرفراز و نشیب مبارزات فرزندان انقلاب اسلامی با پدیده مفاسد اجتماعی به شمار آورد. پرونده ای که هنوز هم یکی از چالش های جدی باورمندان به انقلاب اسلامی با دولت هایی است که می آیند و می روند.

ابعاد عکس آن مقدار هست که بتوان بیشتر متن طومار را خواند . آن چه از متن طومار قابل رویت می باشد به این قرار است:

«...پس از عرض سلام و تشکر از آن جناب در رابطه با زحمات و تلاش های فراوانی که در جهت انقلاب برای سرکوبی منافقین و مبارزه با منکرات کشیده اید، اخیراً اخبار بسیار ناگواری در رابطه با شیوع لاابالی گری و بی حجابی در سطح شهر تهران به جبهه ها می رسد و رزمندگان که شهر و دیار خود و خانواده های خویش را در امان خدا و در پناه حکومت [غیر قابل رویت] رها نموده اند نگران می سازد. جای تأسف دارد [ غیرقابل رویت] گذشت چند سال از پیروزی انقلاب خونبار اسلامی ، عده ای آلت دست بیگانه به اشاعه علنی فحشا مشغولند. حزب الله مظلومانه مجبور به سکوت گردیده است. عزیزانی  [ غیرقابل رویت] فرزندان ، همسران ، پدران و برادران شان در جبهه ها مشغول  [ غیرقابل رویت]  چگونه در مقابل تجاوز آشکار به حقوق خویش سکوت کنند و رزمندگانی که نوامیس خویش را به جمهوری اسلامی سپرده و به میادین نبرد رهسپار شده اند

، چگونه با فراغت بال از پشت جبهه ها  [ غیرقابل رویت] مشغول شوند؟

ما رزمندگان اعزامی از استان تهران ضمن اعلام این که به حسب فرمان امام هرگز جبهه ها را ترک نخواهیم کرد و با تمام[ غیرقابل رویت]  که به حزب الله در این رابطه وا داشته شود ، استخوان در گلو و خار در چشم مردانه در مصاف کفار و کفرپیشگان خواهیم جنگید تا خدا فتح و نصرت نهایی خود را آشکار سازد ، از جنابعالی تقاضا داریم که هر چه سریعتر به این امر رسیدگی نموده و ضمن ارشاد افراد فریب خورده ، با عوامل بیگانه قاطعانه برخورد کنید و اخطار رزمندگان اسلام را به ایشان ابلاغ فرمایید و در این رابطه اگر صلاح می دانید  [ غیرقابل رویت] ...»

رزمندگان
 

من چادرم را دوست دارم

hejab

********************************

د

hejabpix

 


چادر، عفاف و حجاب زنان و دختران مسلمان (مهدویت، بررسی و نقد شیخیه و بهائیت
توصیه چارلی چاپلین به دخترش در مورد عفت

hejab

توصیه چارلی چاپلین به دخترش در مورد عفت

 
hejab
 

توصیه قرآن به مردان در مورد عفت زنان

 
hejabpix
 
 
 
 

خواهرم ... در این بمب باران فرهنگی چادرت را سفت و محکم بگیر ...
 
حجاب جهاد در حمایت از حریم ولایت

حجاب جهاد در حمایت از حریم ولایت

 
زنان ترکیه حجاب را به دانشگاه ترجیح می دهند.

زنان ترکیه حجاب را به دانشگاه ترجیح می دهند.

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:41 ] [ کوثر جعفری ]


چکیده

حجاب نه تنها تحت تاثیر فرهنگ جامعه است که معروف شخصیت تک و افراد جامعه نیز است اما میدان شخصیت افراد و فرهنگ عمومی جامعه نیز ارتباطی قوی وجود دارد . در جامعه ای که ارزش های والای معنوی و انسانی بی اعتبار باشد و عالم درون انسان حیثیت و معنای مستقل از نمایشگاهها و جلوه های بیرونی نداشته باشد

 قهرا شخصیت انسان به کلی بر پایه ی توجهه دیگران و اظهار نظر آنان درباره وی شکل می گیرد و پیداست افراد در چنین جامعه ای سعی می کنند با هروسیله و از جمله لباسی که به تن می کند برای خود نوعی تشخص و تعینی ایجاد کنند.

آن عقده های چرکینی که از درون انسان بهشکل و نوع لباس سرباز می کند متعدد و بسیار است یکی همین میل به انگشت نما شدن و مشخص گشتن است دیگری تفاخر و اعلام میزان مال ثروت است میل به خود نمایی حسادت و رقابت با دیگران در لباس ظاهر می کنند.  

مقدمه

ریشه ی بیشتر انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان را در لابلای افکار و عقاید آنان باید جستجو کرد. فکر این نسل از نظر مذهبی آنچنان که باید راهنمایی نشده است و از این نظر فوق العاده نیازمند است .اگر مشکلی در راهنمایی این نسل باشد بیشتر در فهمیدن زبان و منطق او ور وبرو شدن  با منطق او و زبان خودش است و در اینوقت است که هر کسی احساس می کند این نسل بر خلاف آنچه ابتدا به نظر می رسد لجوج نیست ، آمادگی زیادی برای دریافت حقایق دینی دارد.

مساله حجاب این است که احساس  شد گذشته از انحرافات عملی فراوانی که در زمینه حجاب به وجود آمده این مساله و سایر مسایل مربوط به زن وسیله ای شده در دست یک عده افراد ناپاک و مزدور صفت که از ÷ایگاه علیه دین مقدس اسلام جارو جنجال تبلیغاتی راه بیندازند.

علت پیدا شدن حجاب

علت و فلسفه پیدا شدن حجاب چیست؟ چطور شد که در میان همه یا بعضی ملل باستانی پدید آمد؟اسلام که دینی است که در همه ی دستورهای خویش فلسفه و منظوری دارد چرا و روی چه مصلحتی حجاب را تایید و یا تاسیس کرد؟مخالفان حجاب سعی کرده اند جریانات ظالمانه ای را به عنوان پیدا شدن حجاب ذکر کنند ، و در این جهت میان حجاب اسلامی و غیر اسلامی فرق نمی گذارند ، چنین وانمود می کنند که حجاب اسلامی نیز از همین جریانات ظالمانه سرچشمه می گیرد.

در باب پیدا شدن حجاب نظریات گوناگونی ابراز شده است، و غالبا این علتها برای ظالمانه یا جاهلانه جلوه دادن حجاب ذکر شده است ما مجموع آنها را ذکر می کنیم . نظریاتی که به دست آورده ایم بعضی فلسفی ، و بعضی اجتماعی و بعضی اخلاقی و بعضی اقتصادی نو بعضی روانی است که ذیلا ذکر می شود:

1-      میل به ریاضت و رهبانیت (ریشه فلسفی)

2-      عدم امنیت و عدالت اجتماعی ( ریشه اجتماعی)

3-      پدر شاهی و تسلط مرد بر زن و اسنثمار نیروی وی در جهت منافع اقتصادی مرد (ریشه اقتصادی)

4-      حسادت و خودخواهی مرد (ریشه اخلاقی)

5-      عادت زنانگی زن و احساس او به اینکه در خلقت از مرد چیزی کم دارد ، به علاوه مقررات خشنی که در زمینه او و ترک معاشرت با او در ایام عادت وضع شده است(ریشه روانی )

علل نامبرده یا به هیچ وجه تاثیری در پیدا شدن حجاب در هیچ نقطه جهان نداشته است و بی جهت آنها را به نام علت حجاب ذکر کرده اند و یا فرضا در پدید آمدن بعضی از سیستم های غیر اسلامی تاثیر نداشته است یعنی حکمت و فلسفه ای که در اسلام سبب تشریع حجاب شده نبوده است.

همانطور که ملاحظه می شود مخالفان حجاب گاهی آن را زاییده ی یک طرز تفکر فلسفی خاص درباره ی جهان و لذات جهان معرفی می کنند و گاهی ریشه ی سیاسی و اجتماعی برای آن ذکر می کنند و گاهی آمرا معلول علل اقتصادی می دانند و گاهی جنبه های خاص اخلاقی یا روانی را پدید آمدن آن دخالت می دهند .

فلسفه و پوشش اسلامی به نظر ما ند چیز است ، بعضی از آنها جنبه ی روانی دارد و بعضی خانه و خانوادگی و بعضی دیگر جنبه ی اجتماعی و بعضی مربوط است به بالابردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او ، حجاب در اسلام از یک مساله کلی تر و اساسی تر ریشه می گیرد و آن اینست که اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به محیط خانوادگی و در کادر اردواج قانونی اختصاص یابد، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد. بر خلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را به لذت جویی به هم می آمیزد. اسلام می خواهد این دو محیط را کاملا از یکدگر تفکیک کند.

چکیده

حجاب نه تنها تحت تاثیر فرهنگ جامعه است که معروف شخصیت تک و افراد جامعه نیز است اما میدان شخصیت افراد و فرهنگ عمومی جامعه نیز ارتباطی قوی وجود دارد . در جامعه ای که ارزش های والای معنوی و انسانی بی اعتبار باشد و عالم درون انسان حیثیت و معنای مستقل از نمایشگاهها و جلوه های بیرونی نداشته باشد

 قهرا شخصیت انسان به کلی بر پایه ی توجهه دیگران و اظهار نظر آنان درباره وی شکل می گیرد و پیداست افراد در چنین جامعه ای سعی می کنند با هروسیله و از جمله لباسی که به تن می کند برای خود نوعی تشخص و تعینی ایجاد کنند.

آن عقده های چرکینی که از درون انسان بهشکل و نوع لباس سرباز می کند متعدد و بسیار است یکی همین میل به انگشت نما شدن و مشخص گشتن است دیگری تفاخر و اعلام میزان مال ثروت است میل به خود نمایی حسادت و رقابت با دیگران در لباس ظاهر می کنند.  

مقدمه

ریشه ی بیشتر انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان را در لابلای افکار و عقاید آنان باید جستجو کرد. فکر این نسل از نظر مذهبی آنچنان که باید راهنمایی نشده است و از این نظر فوق العاده نیازمند است .اگر مشکلی در راهنمایی این نسل باشد بیشتر در فهمیدن زبان و منطق او ور وبرو شدن  با منطق او و زبان خودش است و در اینوقت است که هر کسی احساس می کند این نسل بر خلاف آنچه ابتدا به نظر می رسد لجوج نیست ، آمادگی زیادی برای دریافت حقایق دینی دارد.

مساله حجاب این است که احساس  شد گذشته از انحرافات عملی فراوانی که در زمینه حجاب به وجود آمده این مساله و سایر مسایل مربوط به زن وسیله ای شده در دست یک عده افراد ناپاک و مزدور صفت که از ÷ایگاه علیه دین مقدس اسلام جارو جنجال تبلیغاتی راه بیندازند.

علت پیدا شدن حجاب

علت و فلسفه پیدا شدن حجاب چیست؟ چطور شد که در میان همه یا بعضی ملل باستانی پدید آمد؟اسلام که دینی است که در همه ی دستورهای خویش فلسفه و منظوری دارد چرا و روی چه مصلحتی حجاب را تایید و یا تاسیس کرد؟مخالفان حجاب سعی کرده اند جریانات ظالمانه ای را به عنوان پیدا شدن حجاب ذکر کنند ، و در این جهت میان حجاب اسلامی و غیر اسلامی فرق نمی گذارند ، چنین وانمود می کنند که حجاب اسلامی نیز از همین جریانات ظالمانه سرچشمه می گیرد.

در باب پیدا شدن حجاب نظریات گوناگونی ابراز شده است، و غالبا این علتها برای ظالمانه یا جاهلانه جلوه دادن حجاب ذکر شده است ما مجموع آنها را ذکر می کنیم . نظریاتی که به دست آورده ایم بعضی فلسفی ، و بعضی اجتماعی و بعضی اخلاقی و بعضی اقتصادی نو بعضی روانی است که ذیلا ذکر می شود:

1-      میل به ریاضت و رهبانیت (ریشه فلسفی)

2-      عدم امنیت و عدالت اجتماعی ( ریشه اجتماعی)

3-      پدر شاهی و تسلط مرد بر زن و اسنثمار نیروی وی در جهت منافع اقتصادی مرد (ریشه اقتصادی)

4-      حسادت و خودخواهی مرد (ریشه اخلاقی)

5-      عادت زنانگی زن و احساس او به اینکه در خلقت از مرد چیزی کم دارد ، به علاوه مقررات خشنی که در زمینه او و ترک معاشرت با او در ایام عادت وضع شده است(ریشه روانی )

علل نامبرده یا به هیچ وجه تاثیری در پیدا شدن حجاب در هیچ نقطه جهان نداشته است و بی جهت آنها را به نام علت حجاب ذکر کرده اند و یا فرضا در پدید آمدن بعضی از سیستم های غیر اسلامی تاثیر نداشته است یعنی حکمت و فلسفه ای که در اسلام سبب تشریع حجاب شده نبوده است.

همانطور که ملاحظه می شود مخالفان حجاب گاهی آن را زاییده ی یک طرز تفکر فلسفی خاص درباره ی جهان و لذات جهان معرفی می کنند و گاهی ریشه ی سیاسی و اجتماعی برای آن ذکر می کنند و گاهی آمرا معلول علل اقتصادی می دانند و گاهی جنبه های خاص اخلاقی یا روانی را پدید آمدن آن دخالت می دهند .

فلسفه و پوشش اسلامی به نظر ما ند چیز است ، بعضی از آنها جنبه ی روانی دارد و بعضی خانه و خانوادگی و بعضی دیگر جنبه ی اجتماعی و بعضی مربوط است به بالابردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او ، حجاب در اسلام از یک مساله کلی تر و اساسی تر ریشه می گیرد و آن اینست که اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به محیط خانوادگی و در کادر اردواج قانونی اختصاص یابد، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد. بر خلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را به لذت جویی به هم می آمیزد. اسلام می خواهد این دو محیط را کاملا از یکدگر تفکیک کند.

ادامه مطلب....


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:6 ] [ کوثر جعفری ]

الله جمیل و یحب الجمال: خداوند زیباست و زیبایی ها را دوست دارد.

زیبا!! زشت!! زیباتر!! آیا براستی کسی معنای واقعی این کلمات را می داند؟! یا بهتر است بگویم این کلمات یعنی چه؟ آیا زیبایی یعنی زشت نبودن؟ و آیا زشت یعنی زیبا نبودن؟ آیا اصلاً زیبایی و زشتی به ظاهر مربوط می شوند؟ آیا اصلا زیبایی یعنی آراسته بودن؟!

همانطور که پیداست، هریک از این عبارات دارای معنی خاص برای هر فرد است!! اما همه افراد در اصل زیبا بودن و زیبایی دوستی اشتراک دارند!! اما حد و حدود زیبایی در دید افراد، نسبی است. حال جای سوال دارد که آیا واجب است همه افراد در جامعه، زیبا ظاهر شوند؟! مسلماً فطرت هر فرد به این سوال پاسخ مثبت می دهد. بله. هر فرد باید با یک زیبایی نسبی در جامعه حضور یابد. این زیبایی منحصر به ظاهر افراد نیست!! رفتار یک فرد، طرز تفکر یک فرد در محیط اجتماع، اعمال یک فرد، ... همه و همه باید زیبا باشند تا جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، زیبا باشد. حال بحث را متمرکز به زیبایی ظاهری می کنیم. طبیعتاً گام اول برای زیبایی ظاهری، آراسته بودن است!! آراستگی، نظم و پاکیزگی از شرایط اولیه زیباسازی ظاهر هستند. اما توجه به این نکته ضروری است که برخلاف زیبایی که یک امر نسبی است، آراستگی یا نظم یا پاکیزگی یک امر ثابت و محدود شده می باشند!! برای مثال، کسی که موهای سر خود را شانه نمی کند و در دید عموم ظاهر می شود، از دید همه افراد آراستگی ندارد و نظم ظاهری در او دیده نمی شود. به عبارتی دیگر هیچکس با دیدن چنین وضعی، رای بر منظم بودن ظاهر این فرد نخواهد داد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ 11:29 ] [ کوثر جعفری ]
 

حجاب مصونیت است نه محدودیت !

زن با خودداری و خود نگهداری های ظریفانه خود نه تنها شخصیت خود را حفظ می کند که به مرد هم شخصیت می دهد .

متفکر و اندیشمند فرزانه استاد شهید مرتضی مطهری در این زمینه می نویسد :

(( مرد ، بسیاری از هنر نمایی ها و شجاعت ها و دلاوری ها و نبوغ ها و شخصیت های خود را مدیون زن و خود داری های  ظریفانه زن ، مدیون حیا و عفاف زن می داند . زن همیشه مرد را ساخته و مرد اجتماع را ، آنگاه که حیا و عفاف و خود داری زن از میان برود و زن بخواهد در نقش زن ظاهر شود اول به زن مهر باطله می خورد و بعد مرد مردانگی خود را فراموش می کند و سپس اجتماع منهدم می گردد . ))


اعتراف دانشمندان

دانشمندان و جامعه شناسان منصف و باریک بین همه به این حقیقت اعتراف دارند که عظمت و شکوه زن در حیا ، حجاب و خودنگهداری های اوست .

ویل دورانت می گوید: (( ... زنان دریافتند که دست و دلبازی مایه طعن و تحقیر است و این امر را به دختران خود یاد دادند.

... مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیا است و بی آنکه بداند حس می کند که این خود داری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می دهد . ))

برتراند راسل می گوید: (( از لحاظ هنر مایه تاسف است که به آسانی به زنان بتوان دست یافت . ))


خلا عشق

امروزه یکی از خلا هایی که در دنیای اروپا و آمریکا وجود دارد خلا عشق است .

در کلمات دانشمندان اروپایی این نکته زیاد به چشم می خورد که اولین قربانی آزادی و بی بند و باری امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسیار شدید و عالی است .

در جهان امروز هرگز عشق هایی از نوع عشق های شرقی از قبیل عشق های مجنون و لیلی ، و خسرو و شیرین رشد و نمو نمی کند .

قطعا درک زن ، این حقیقت را در تمایل او به پوشش بدن خود و حفظ کردن خود به صورت یک راز ، تاثیر فراوان داشته است .


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ 10:1 ] [ کوثر جعفری ]

ای زنان مسلمان ! ارزش شما بالاتر از قرار گرفتن در معرض دیدگان مردان نا محرم است ، چرا خود را سبك می كنید ؟ به هوش باشید و گوهر وجود خویش را برای هر كسی نمایان نكنید و ارزان نفروشید .

ای زنان ! ارزش شما بالا تر از ان است كه خود را در مقابل چشم های پلید مردان نا محرم و هوسرانان پست قرار دهید و دوستی و محبت خود را فدای محبت و دوستی نا محرمان بوالهوس و عیاش كنید .

سعادت آخرت خود را با خوشی های زود گذر و نا مشروع دنیا عوض نكنید . در اینجا به جاست فرازهایی از فرمایشات امام حسین (ع) نقل می شود كه فرمودند :

ای بندگان خدا ! پرهیزگار باشید و از دنیا حذر كنید ؛ زیرا اگر دنیا برای كسی جاوید می ماند و یا كسی در دنیا باقی و ماندنی بود ، پیامبران خدا بیش از همه شایسته و سزاوار بودند ...

غیر از آن است كه خداوند دنیا را سرای امتحان و اهل ان را برای فنا و كوچ آفریده است ؟ تازه های دنیا فرسوده می شود و نعمت های آن رو به نابودی می نهد و شادی های دنیا به غم و اندوه تبدیل می گردد ؛ زیرا دنیا گذرا و كوچگاه است . پس توشه برگیرید ، كه تقوا بهترین توشه است . پرهیزگار باشید تا رستگار شوید .

 

ای دختر جوان!

روزی شادابی و طراوت جوانی با تو وداع می كند و تو هستی و خدایت و تنها راه جبران  كمبود ها و عقده های عاطفی ، روحی و روانی و اجتماعی و كسب عزت ، عظمت و شخصیت انسانی در گرو تقوا ، ایمان ، انجام اعمال و كارهای شایسته و مخالفت با هواهای نفسانی امكان پذیر است .

 

قرآن كریم در این باره می فرماید :

همانا گرامی ترین شما در پیشگاه خداوند با تقوا ترین  شمایند .  

 

و حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) می فرمایند :

ای آدمیزاد ! به یاد بیاور هنگامی كه با مرگ دست و پنجه نرم می كنی و در قبر پهلو به زمین می نهی ، در پیشگاه خداوند اعضایت علیه تو گواهی خواهند داد ، روزی را كه قدم ها سخت می لرزد و نفس ها حبس می شود .

 

سرزنش اطرافیان

در واقع ملامت و سرزنشی كه اعضای خانواده چون پدر ، مادر ، همسر ، برادر و اعضای فامیل نسبت به یك دختر روا می دارند ، از موثر تریم علل بی حجابی یا بدحجابی است .

 

 در اسلام سرزنش كردن نا پسند است

اسلام در بعضی مواقع ملامت و سرزنش افراد را به خاطر خطایی كه انجام داده اند ، مردود می داند و معمولا ملامت یعنی سرزنش یك فرد پس از ارتكاب یك عمل ناشایست ، به طوری كه فرد قبل از انجام چنین عملی نسبت به عواقب بد ان كار آگاه شده باشد .

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:59 ] [ کوثر جعفری ]

 

ایراد دیگری که بر حجاب گرفته اند این است که موجب سلب حق آزادی که یک حق طبیعی بشری است می گردد و نوعی توهین به حیثیت انسانی زن به شمار می رود.

می گویند احترام به حیثیت و شرف انسانی یکی از مواد اعلامیه حقوق بشر است. هر انسانی شریف و آزاد است، مرد باشد یا زن، سفید باشد یا سیاه، تابع هر کشور یا هر مذهبی باشد. مجبور ساختن زن به اینکه حجاب داشته باشد بی اعتنایی به حق آزادی او واهانت به حیثیت انسانی اوست و به عبارت دیگر ظلم فاحش است به زن. عزت و کرامت انسانی و حق آزادی زن، و همچنین حکم مطابق عقل و شرع به اینکه هیچ کس بدون موجب نباید اسیر و زندانی گردد، و ظلم به هیچ شکل و به هیچ صورت و به هیچ بهانه نباید واقع شود، ایجاب می کند که این امر از میان برود.

پاسخ : یک بار دیگر لازم است تذکر دهیم که فرق است بین زندانی کردن زن در خانه و بین مووظف دانستن او به اینکه وقتی که می خواهد با مرد بیگانه مواجه شود پوشیده باشد. در اسلام محبوس ساختن و اسیر کردن زن وجود ندارد. حجاب در اسلام یک وظیفه ای است بر عهده زن نهاده شده که در معشرت و برخورد با مرد باید کیفیت خاصی را در لباس پوشیدن مراعات کند. این وظیفه نه از ناحیه مرد بر او تحمیل شده است و نه چیزی است که با حیثیت و کرامت او منافات داشته باشدو یا تجاوز به حقوق طبیعی او که خداوند برایش خلق کرده است محسوب شود.

اگر رعایت پاره ای مصالح اجتماعی ، زن یا مرد را مقید سازد که در معاشرت روش خاصی را اتخاذ کنند و طوری راه بروند که آرامش دیگران را بر هم نزنند و تعادل اخلاقی را از بین نبرند چنین مطلبی را زندانی کردن یا یا بردگی نمی توان نامید و آن را منافی حیثیت انسانی و اصل آزادی فرد نمی توان دانست.

   در کشور های متمدن جهان در حال حاضر چنین محدودیت هایی برای مرد وجود دارد. اگر مردی برهنه یا در لباس خواب از خانه خارج شود و یا حتی با پیژامه بیرون آید، پلیس ممانعت کرده به عناون اینکه این عمل بر خلاف حیثیت اجتماع است او را جلب می کند. هنگامی که مصالح اخلاقی و اجتماعی، افراد اجتماع را ملزم کند که در معاشرت اسلوب خاصی را رعایت کنند مثلا با لباس کامل بیرون بیایند، چنین چیزی نه بردگی نام دارد و نه زندان، و نه ضد آزادی و حیثیت آزادی است و نه ظلم و ضد حکم عقل به شمار می رود. 

برعکس، پوشیده بودن زن – در همان حدودی که اسلام نعیین کرده است – موجب کرامت و احترام بیشتر اوست، زیرا او را از تعرض افراد جلف و فاقد اخلاق مصون می دارد.

شرافت زن اقتضاء می کند که هنگامی که از خانه بیرون می رود متین و سنگین و با وقار باشد، در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچگونه عمدی که باعث تحریک و تهیج شود به کار نبرد، عملا مرد را به سوی خود دعوت نکند، زباندار لباس نپوشد، زباندار راه نرود، زبان دار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد. چه آنکه گاهی اوقات ژست ها سخن می گویند، راه رفتن انسان سخن می گوید، طرز حرف زدنش یک حرف دیگری می زند.

ممکن است زن یک طرز لباس بپوشد یا راه برود که اطوار و افعالش حرف بزند، فریاد بزند که به دنبال من بیا،سر به سر من بگذار، متلک بگو، در مقابل من زانو بزن، اظهار عشق و پرستش کن. آیا حیثیت زن ایجاب می کند که اینچنین باشد؟ آیا اگر ساده و آرام بیاید و برود، حواس پرت کن نباشد و نگاه های شهوت آلود مردان را به سوی خود جلب نکند، برخلاف حیثیت زن یا بر خلاف حیثیت مرد یا بر خلاف مصالح اجتماع یا بر خلاف اصل آزادی فرد است؟

آری اگر کسی بگوید زن باید د خانه حبس و در را به رویش قفل کرد و به هیچ وجه اجازه بیرون رفتن از خانه به او نداد، البته این با آزادی طبیعی و حیثیت انسانی و حقوق خدادای زن منافات دارد. چنین چیزی در حجاب های غیر اسلام بوده است ولی در اسلام نبوده و نیست.

شما اگر از فقه ها بپرسید آیا صرف بیرون رفتن زن از خانه حرام است؟ جواب می دهند نه. اگر بپرسید خرید کردن زن و لو بر اینکه فروشنده مرد باشد حرام است؟ پاسخ می دهند حرام نیست. آیا شرکت کردن زن در مجالس و اجتماعات ممنوع است؟ باز هم جواب منفی است چنانکه در مساجد و مجالس مذهبی و پای منبرها شکت می کنند و کسی نگفته است که صرف شرکت کردن زن در جاهایی که مرد هم وجود دارد حرام است. آیا تحصیل زن، فنو هنر آموختن زن و بالاخره تکمیل استعدادهایی که خداوند در وجود او نهاده است حرام است؟ باز جواب منفی است.

فقط دو مسئله وجود دارد، یکی اینکه باید پوشیده باشد و بیرون رفتن به صورت خودنمایی و تحریک آمیز نباشد و دیگر اینکه مصلحت خانوادگی ایجاب می کند که خارج شدن زن از خانه توام با رضایت شوهر و مصلحت اندیشی او باشد.

البته مرد هم باید در حدود مصالح خانوادگی نظر بدهد نه بیشتر. گاهی ممکن است رفتن زن به خانه اقوام و فامیل خودش هم مصلحت نباشد. فرض می کنیم زن می خواهد به خانه خواهر خود برود و فی المثل خواهرش فرد مفسد و فتنه انگیزی است  که زن را علیه مصالح خانوادگی تحریک می کند. تجربه هم نشان می دهد که اینگونه قضایا کم نظیر نیست. گاهی هست که رفتن زن حتی به خانه مادرش نیز برخلاف مصلحت خانوادگی است، همینکه نفس مادر به او برسد تا یک هفته در خانه ناراحتی می کند، بهانه می گیرد، زندگی را تلخ و غیر قابل تحمل میسازد. در چنین مواردی شوهر حق دارد که از این معاشرت های زبانبخش (که زیانش نه تنها متوجه مرد است، متوجه به زن و فرزندان ایشان نیز می باشد) جلوگیری کند. ولی در مسائلی که مربوط به مصالح خانواده نیست دخالت مرد مورد ندارد.

 

به نظر شما آزادی یعنی این؟>؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دختران بد حجاب

دختران بد حجاب

دختران بد حجاب

دختران بد حجاب

دختران بد حجاب

دختران بد حجاب

دختران بد حجاب

دختران بد حجاب




 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:53 ] [ کوثر جعفری ]

زن موجودیست که همچون مرد در نزد خداوند از ارزش والایی برخوردار است. همانگونه که مرد می تواند در جامعه، خلاّق، مبتکر، سازنده و مفید باشد، زن نیز می تواند به عنوان عضوی از جامعه انسانی، مؤثّر و کارآمد باشد.

 

حجاب یا پوشش برای زن، اهمیّت اجتماعی او را بالا می برد و به او کمک می کند تا بتواند به عنوان یک انسان باوقار و جدّی، در تلاش برای اصلاح و بهبود جامعه گام بردارد.


وجود زن برای وحدت زندگی مشترک به گونه ای خلق شده است که باید در پوششی مناسب که به حجاب موسوم است قرار گیرد، در غیر اینصورت نگاههای غرض آلود و ناپاک، از او موجودی که فقط برای آلودگی و فساد مناسب است، می سازد، در حالیکه زن، یکی از موجودات شریف در عالم خلقت است. زن های بسیار زیادی در طول تاریخ توانستند به درجات بالا و والایی از انسانیت و شرف نائل شوند.

امروز در جهان غرب یعنی آمریکا و اروپا، زن را موجودی می دانند که برای خوشگذرانی مردها آفریده شده اند. در این کشورها بدون حجاب و بصورت لخت و عریان، در خیابان ها، مهمانیها، مدارس، دانشگاهها و مجامع حاضر می شوند و به این ترتیب مردها را تحریک می کنند.

زن عفیف، پاکدامن و پاک، بوسیله حجاب ارزش واقعی خود را می یابد. حجاب، پوشش برای حفظ و نگهداری زن از ناپاکی هاست.

زن با شخصیت، از حجاب گریزان نیست، بلکه با کمال میل و آغوش باز حجاب را می پذیرد و به آن افتخار می کند. اگر دقت کرده باشید، جواهر را در پوشش های مهم و محکمی قرار می دهند، تا آلوده نشود. حجاب برای زن مثل پوشش برای گوهر و جواهر است.

 

فاطمه زهرا (س) پرچم دار عفت و پاکدامنی و حجاب برای زنان عالم است.

ای زن به تو از فاطمه (س) اینگونه خطابست

ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

در زمانی که شان و ارزش جز
.
به دماغ و لباس و ماشین نیست
.
توی چادر بمان و ثابت کن
.
ارزش واقعی زن این نیست …!!!
.
 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, ] [ 10:48 ] [ کوثر جعفری ]

وقتی زن، با حجاب، با وقار و متین گام بر می‌دارد و بدون ناز و عشوه سخن می‌گوید در حقیقت با عمل خود پیام می‌دهد که من گل خوشبویی هستم که تنها به خانواده‌ام تعلّق دارم. با چادرم که چون خاری است از گل وجودم محافظت می‌کنم و چشم ناپاکان را کور و آنان را در اهداف شیطانیشان ناامید می‌گردانم. با چادر و حجابم، غیرت شوهرم، پدر و برادرم را به نمایش می‌گذارم که پروانه‌وار به ‌دور گلشان می‌چرخند و آن را از دید نامحرمان حفظ می‌کنند.

 

پوشش من دلی روشن، درونی پاک و ایمانی قوی می‌دهد. می‌گوید: من اسیر نفس و مطیع شیطان و دچار کمبودهای دیگر نیستم. از هر بند و اسارتی آزاد گشته‌ام و در سایة ولایت الهی درآمده‌ام و همچون مروارید در چادر صدف گونه‌ام جای گرفته‌ام.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, ] [ 10:47 ] [ کوثر جعفری ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است با سلام و درود خدمت بازدیدکنندگان گرامی.. به وبلاگ دختران اسمان خوش آمدید... امیدوارم از مطالب وبلاگ بهره کافی ببرید... خداوند حکیم و دانا یارتان!
آرشيو مطالب
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 69
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 69
بازدید کل : 42522
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


بک لینک طراحی سایت